Når de digitale muligheder udvikler sig, er det vigtigt, at du er synlig online. Og det smelter godt sammen med, at du skal have mest mulig omsætning ud af dit samlede annonceringsbudget. Der er en række forskellige kanaler, som du kan investere i: Det er alt fra Google AdWords og søgemaskineoptimering til Facebook-annoncering og email markedsføring. Det er derfor vigtigt, at du vælger den helt rigtige strategi, og at du udvælger de kanaler – eller sammensmeltningen med dem – som vil virke absolut bedst for din virksomhed eller webshop. Og du kan her læse nogle indlæg, som kan gøre dig klogere på online markedsføring, så du kan komme godt i gang med at øg din online synlighed på tværs af de mange kanaler – og udnytte de mange muligheder, der er.

Seneste indlæg i online markedsføring

Guide til beskyttelse af dit data

Guide til beskyttelse af dit data

Det kan være totalt ødelæggende for et firma, hvis firmaets data går tabt. Det betyder altså, at trafik på ens hjemmeside ikke er det eneste, som man bør bekymre sig om, når man står i spidsen for et firma. Det er derfor meget vigtigt, at man får implementeret en...

Forøg omsætningen med skarp online markedsføring

Forøg omsætningen med skarp online markedsføring

I vor tids moderne samfund, hvor teknologi og internet spiller en væsentlig rolle, er det vigtigt at du som produktsælgende/virksomhedshaver er synlig på diverse internetplatforme. Det kan således øge omsætningen betragteligt, hvis du har en fornuftig strategi hvad...

Forstå den digitale kunderejse i online marketing

Kunderejsen - customer journey - er et velkendt begreb i marketing-kredse. Og det gør sig naturligvis også gældende, når du skal sammensætte en strategi for dine indsatser i online markedsføring.   Du skal forstå den rejse, som din kunde bevæger sig ud på; fra ny...

Det er afgørende, at du finder det rigtige setup til din online markedsføring. Og her et det vigtigt, at du holder livstidsværdien for øje. Lad mig give dig et helt konkret eksempel på, hvad jeg mener: Det kan godt være, at du ikke direkte kan tjene gode penge på AdWords. Men det betyder ikke, at du skal lukke den kanal ned. Det kan være, at du har et enormt højt afkast på din email markedsføring, hvor dine leads komme fra AdWords. På den måde bliver salget dedikeret til email, men uden AdWords ville salget aldrig finde sted. Fordi det er det at skabe kold trafik og leads, der agerer flaskehals for din email markedsføring.

 

Også på retargeting gør dette sig gældende. Hvis du har en retargetingannonce på Facebook, som gør det godt, så kan man fristes til at sige, at Facebook er bedre end AdWords. Men husk på, at du kan jo kun køre retargeting, hvis du får besøgende ind på din hjemmeside: Evnen til at indhente kold trafik er altså flaskehalsen for dit retargeting-setup. Skruer du op for AdWords, kan du få lov at bruge flere penge på dine retargetingannoncer og derved samlet set øge det afkast, som du får ud af din online marketing.