Sådan synliggør du dig i søgemaskinerne

Det er i dag almen kendt at når man leder efter noget på Google, så kigger man kun på den første side i Google. Du kender det sikkert også fra dig selv. Hvis du leder efter noget bestemt – måske et produkt eller en serviceydelse – så kommer du sikkert selv ikke engang længere end de første par søgeresultater på side 1, før du har fundet, hvad du leder efter. Og når du først har fundet det, hvorfor så fortsætte søgningen?

Det er i sådan en situation at det er en god idé at foretage en aktiv indsats, så ens hjemmeside dukker op på side 1 og helst helt oppe iblandt de fire øverste søgeresultater. Det kan gøres på flere måder, hvoraf den ene koster penge og den anden teknisk set er gratis.

Søgemaskineannoncering handler som navnet antyder om at lave betalt annoncering i Google. Det er de resultater, der oftest dukker op helt øverst i søgeresultaterne med ordet ”annonce” nedenunder.

Søgemaskineannoncering kan være en meget effektiv måde at opnå de bedste placeringer i Google på, men det har også sin pris. I denne type annoncering betaler man pr. klik og man giver et bud på, hvad man er villig til at betale for et klik. Hvis man ikke byder højt nok, bliver man ikke vist øverste i søgeresultaterne. Det er dog en god måde at opnå de gode placeringer, inden man opnår de gode organiske placeringer med søgemaskineoptimering.

Søgemaskineoptimering eller i daglig tale SEO er en disciplin, der har til formål at få hjemmesider så højt op i de organiske søgeresultater, dvs. de søgeresultater, der ikke er annoncer. Det er en løbende proces, hvor man prøver at udkonkurrere andre hjemmesider for at opnå

Søgemaskineoptimering består af flere forskellige elementer, heriblandt on-page optimering, som man teknisk set kan udføre helt selv. Det handler om at optimere indholdet på siderne på hjemmesiden ved f.eks. at skrive nogle relevante tekster. Søgemaskineoptimering handler dog også om have en hurtig hjemmeside, en responsiv hjemmeside og blive anbefalet af andre gode hjemmesider via en disciplin, der kaldes linkbuilding.

Selvom søgemaskineoptimering teknisk set er gratis og man kan gøre en del af det selv, så kræver det også en del ekspertviden at opnå de bedste placeringer – og den ekspertviden sidder webbureauer med. Så hvis du vil opnå bedre synlighed i søgemaskinerne, så kan du få hjælp af et webbureau i Randers.