Har du en nyopstartet tekstilvirksomhed, som i starten kørte rigtig godt, men som nu er gået i stå? Så kan online markedsføring være vejen frem til at sætte gang i hjulene igen, så du kan øge din omsætning. Online markedsføring er et overordnet paraply-begreb, som er indbefattet af mange forskellige dele. Herunder nævnes nogle af delene.

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering, også kaldt SEO, er en bestemt form for online marketing. SEO´s hovedformål er at få en bestemt virksomhed til at blive mere synlig på søgemaskiner som f.eks. Google. En stor del af SEO er det såkaldte link-building, som i grove træk går ud på, at jo flere andre virksomheder, der linker til netop din virksomhed, jo mere synlig bliver du på Google. Hvis du f.eks. er en virksomhed, der sælger termotøj til børn, så kan du oprette eller få oprettet en tekst på en anden hjemmeside, hvor der figurerer et link, der fører læseren hen til din virksomhed. Linket kan være af forskellige typer af ord-forbindelser som bl.a. Find varm termotøj her eller bare termotøj.

Snapchat annoncering

Snapchat annoncering kan være en rigtig god idé for en tekstilvirksomhed, der det i høj grad er det visuelle, som sælger, når man køber tekstilvare. Hvis man sælger f.eks. bukser til børn med snapchat, så kan man i høj grad sælge det visuelle ved varerne, og det kan få dem til at gå ind på hjemmesiden og købe varen. Fordelen ved Snapchat er derudover, at det er billigt at benytte sig af, og kræver blot en snapchat bruger og en smartphone, som de fleste mennesker efterhånden har. Har du behov for at få råd og vejledning, så er der masser af hjælp at finde på nettet, hvor der findes mange forskellige guides til at hjælpe dig med at komme i gang med online markedsføring.