En af de mest fantastiske ting ved Facebook-annoncering er, at du helt selv bestemmer prisen. Du kan købe annoncer fra 10 kroner om dagen til 100.000 kroner om dagen. Alt, du skal gøre, er at indtaste dit budget, når du opretter en annonce.

 

Vælg, hvad du vil betale for

 

På mere klassiske kanaler som fx Google Adwords er det normalt, at der betales pr. klik. Og det kan du også vælge på Facebook. Men du kan også vælge noget andet. Det kommer an på, hvad du vælger, at din annonce skal optimere mod.

 

Her kan du fx vælge:

  • Henvisninger.
  • Trafik (klik).
  • Konverteringer (fx køb).
  • Leadindsamling.

 

Dagligt budget eller livstidsbudget

 

Når du opretter din annonce, kan du vælge mellem et ‘Dagligt budget’ og et ‘Livstidsbudget’ på dine annoncer. Forskellen er, om du vil angive, hvad du vil betale pr. daglig basis eller pr. månedlig (eller en anden periode) basis.

 

Og der er faktisk en relevant forskel på de to.

 

Mange gange kan det være en fordel at vælge livstidsbudget. Det skyldes, at du her giver Facebook mulighed for at bruge budgettet på de dage, hvor du får mere ud af det.

 

Men ved et dagligt budget tvinger du Facebook til at bruge budgettet hver dag, trods der er dårlige resultater på enkelte dage.

Altså kan du få mere ud af dit budget ved at vælge livstidsbudget. Og det er jo blot et regnestykke, du skal regne ud, for at omregne dagligt budget til et livstidsbudget, så du sammenlagt bruger samme beløb.