Markedsføring er efterhånden blevet en hel kunst. Det kræver meget arbejde, og det er ikke bare sådan lige til at markedsføre en virksomhed. At opbygge en god markedsføringsstrategi tager tid og kræver ressourcer, men det er ekstremt vigtigt for alle typer virksomheder for at nå ud til potentielle kunder. Et af de eller vigtigste elementer i markedsføring er selve indholdet – tekster, billeder og videoer. Hvis disse elementer ikke er knivskarpe og er rettet mod den rette målgruppe, kan man næsten lige så godt lade være.

 

Tekster med stave- og grammatikfejl gør ondt i øjnene

Det er ikke alle, der ligger mærke til det, og det er meget forskelligt, hvor meget vi går op i det. Men nogle mennesker vil fravælge et produkt, hvis der er stavefejl i produktteksten, eller hvis der ikke er sat korrekt komma i facebookopslaget. Det kan lyde overfladisk, men vi lever i et overfladisk samfund, og faktum er, at man kan miste kunder, hvis ikke ens tekster er helt korrekte. Har man ikke selv overskud, mulighed eller tid til at skrive de perfekte tekster, der rammer den rigtig målgruppe, og som er helt fejlfri, så kan man købe sig fra det. En professionel tekstforfatter lever af at formulere knivskarpe og fejlfri tekster til alle typer virksomheder. Indlæg det eventuelt i dit budget, og tag et lån til det, hvis pengene ikke lige er der nu og her, for korrekte tekster er bare så vigtige.

 

Visuelt indhold skal være af god kvalitet

Det kan være en god idé at bruge billeder og videoer på de sociale medier. Forbrugerne kan lettere identificere, hvad virksomheden handler om, hvis de bliver præsenteret med visuelt indhold, fremfor at skulle læse en lang beskrivelse. Det kan dog have en negativ effekt, hvis billederne og videoerne ikke er af ordentlig kvalitet. En video, der ryster, og hvor man ikke kan høre, hvad der bliver sagt, eller et uskarpt billede, udstråler en dårlig signalværdi.