At automatisere processor i sin virksomhed er ofte at foretrække. Det sparer tid, energi og giver et ensartet og glimrende resultat. Nøjagtig det samme gør sig gældende med automatisering af dine nyhedsbreve til din webshop. Og her er et par standardmails, jeg altid vil anbefale dig at opsætte. 

 

Tabt kurv-mails

 

Hvis du har med panderynken har opdaget, at mange tilføjer et produkt til kurv, men køber ikke, så har du her svaret: De skal have en mail! En tabt kurv-mail med de produkter, som de har haft i kurven. 

 

Det kan være det sidste skub, som brugeren mangler for at blive betalende kunde hos dig. Og det er temmelig nemt at opsætte med de fleste gængse mail-systemer. 

 

Jeg har tidligere set, at disse tabt kurv-mails har konverteret 15%, og det er temmelig godt, og, i princippet, en mulighed for dig for at få 15% mere omsætning ud af dine nyhedsbrevstilmeldinger. 

En velkomstmail

 

Har du prøvet at hilse på nogle, som ikke hilser igen. Det er ikke sjovt, vel? 

 

Og på samme måde er det ikke sjovt for dine nye leads, hvis de tilmelder sig din liste og ikke får noget svar. Sørg derfor for, at du har en velkomstmail til nye brugere, der træder ind på din liste. Selv bare en “Velkommen til vores nyhedsbrev”-mail er bedre end stilhed. 

 

I denne velkomstmail kan du med fordele uddele en rabatkode, dine seneste blogindlæg eller henvise til nogle nye produkter, så de nye leads kan lære dig bedre at kende og hurtigt blive til betalende kunder.